Sunday, February 14, 2010

KL - Abu Dhabi - London - Dublin = 24jam

Depature;
scenario, drama.
Semua gerak ke airport sama-sama, dan sampai pun sama.
yang best part masa sampai airport bila Hang Dimas tanya keyboard dia kat aku ngn Ully.
hahaha dia tak remind pun pasal keyboard dia anyway. So aku ngn Ully kena blame, aku takleh
accept la..sebabnya aku pun ada banyak barang aku sendiri nak kena packing.
masa check in, aku takdak mood..tak layan sapa-sapa pun..aku tak makan satu hari..sebab aku asyik khusyuk nak setelkan kerja studio aku, packings, pastu nak briefing anak-anak kapal Kamar Seni yang lain. So Kamar Seni sekarang diambil alih Ully, disamping orang kiri dan kanan yakni Dugang ngn Dikgee. ok ok, balik kepada airport..kami ke UK kali ni ada kali kedua..dan kami naik Etihad. Lebih kurang sama dengan Emirates, cuma dia lebih baru dan cun lagi dari Emirates. Transit di Abu Dhabi. Ok tadi Dimas tertinggal keyboard dia, nak naik flight pulak, dia hilangkan boarding pass dia!! hadoi! teruk sungguh..at last Kak Ili ( tour manager Hujan utk UK ) yang setelkan. blablabla..semua selamat naik flight.

Ok perjalanan ke Abu Dhabi adalah disaster untuk aku..dipendekkan cerita, aku takleh sandar banyak seat aku sebab izzat dah tahan belakang dengan kaki dia.ARGH.Dia pula terlena, aku cam tak suka kacau orang dah terlena.LALALAL..pastu satu part ni aku terlena, pastu terjaga aku nak pergi toilet, then terlanggar air dalam cawan gantung kat seat depan aku..SERIAPP!! basahh segala-galanya kat seat aku :( Am sebelah aku relax ja. zup zap zup zap. Sampai Abu Dhabi, transit 2 jam tapi 2 jam yang tak sempat apa sangat pun..2nd flight dari Abu Dhabi pergi London Alhamdulillah..semua okay, aku tidur dengan baik sekali. Atas flight aku tengok movie yang semuanya sekerat jalan.

Arrival;
Akhirnya sampai Heathrow, OK masa sampai sini beratur kat Imigresen ada satu family Canadian ni, ada sorang perempuan ni, aku bet dia 13,14 tahun dengan parents dia..muka dia macam Avril la sekali..pastu Canadian. OK kami terpisah dekat imigresen.Then kitaorg agak lama sangkut dekat Imigresen sebab nak verify VISA UK dan IRELAND.So lepas UK dah setel, VISA Ireland pulak. Dimas takda VISA Ireland so dia ambil flight ke Belfast then travel ke Dublin dengan bas. Kami sampai London disambut oleh Nik Imran dan Syafiq, sampai London terus ke rumah Nik Imran..crash sana. Repack barang-barang untuk ke Dublin. Lepas tu ke Restaurant Tuk Din, interview dengan NST, yang reporter tu makcik yang dah hampir 15 tahun duduk London, then Tuk Din tu memang famous, Anthony Hopkins selalu lepak restaurant dia..&& depa ni orang Kedah. Bangganya aku. OK lepas tu kami kejar tren ke Stanstead Airport,sampai airport check in ada problem dengan berat barang..jadi beli lagi tiket untuk tempat duduk guitar, imagine la..

Dublin,
sampai Dublin disambut Luk,Jef, dan sapa lagi aku tak ingat..layanan yang diberikan organizer memang special sangat! rumah abang Jef ni cool gila, kami satu band duduk kat atas attic, memang cool! ( aku tau ni bilik anak-anak dia )..jadi bila aku,am,izzat ngn noh dah crash attic ni..abih laa wayar penuh berselirat..dengan laptops, chargers, gadgets..paling tak best laptop aku tak dapat connect wifi. ARGH! tapi BB aku boleh pulak. So aku tulis blog ni dengan notepad ja, then tumpang laptop Izzat yang screen dia boleh pusing2 aku ingat dah patah! so malam semalam sebelum nak tidoq yang REAL!! kami meeting, brief pasal itenary tour.Then semua dah setel, && hopefully semua ok, so far tak ada major problem, harap-harap lancar.Cuma aku tak puas hati takleh nak connect Internet.Yang lain boleh pulak! hmm..ok sekarang ni dah dekat nak 8am, sejuk, semua nak mandi takboleh,hancoq.Mampoih! ok setakat ni dulu aku tulis untuk entry pertama dari sini. Nanti aku update lagi. Ya Allah, tenangkanlah hati hamba mu ini. Amin.

4 comments:

hzrh said...

setiap kesusahan,mesti ada kesenangan nanti..
have fun in Europe!
:)

rnys. said...

bersabarlah :)

gud luck yah Ag :)

Nur Hadirah said...

adventerous:D

Anonymous said...

woo...!!!1 perjlanan yg prit skali...thniah sbb berjya tlis story pertma sperti yg AG kata dlu...hrp2 korg leh survival kt sna...