Thursday, May 7, 2009

BESI SANGKAQ

Adoi, missed lagi nak taip blog semalam, diari konon..dasaq malaih..
tajuk kat atas takda kena mengena..tapi tu tajuk lagu..
semalam praktis dengan Hujan, sampai lewat jgk la.. jadi semalam kami dah setel 2 lagu baru, Obsesi dengan Konklusi..best..aku happy sbb kali ni lagu-lagu baru Hujan, aku akan busy dengan stomp boxes aku..sebab aku guna sebaik baiknya semua..tapi show nanti Ully la yang parah kan? hehehe sori Ully..satu hari nanti hang akan jadi lebih baik dari aku , InsyaAllah. pergh masa aku taip ni hang tengah dalam masalah..motor pancit..kesian hang, aku tak reply pun msg hang..haish..

*stop taip sat..

ully datang;;
aku cari lagu Hujan sampai terlena..zzzzzzz...

Ok, baru bangun, hmm..Ahseng ada kat rumah..
ermm lapaq..malam ni praktis dengan Hujan kul10pm, 2 lagu lagi..Romantik dengan Besi..
Minggu depan start recording drum, InsyaAllah..oh ya hari ni aku pergi interview untuk Metro Isnin depan ..biasala interview pasal band, tour, bla bla bla..Photoshoot dengan sut baru Hujan..ya Hujan pasni nak kena ubah sikit imej..camni camtu plak..ok la..bagus la kan..baru nampak produktif..so tadi ada satu Unit Khas jumpa kitaorg, dia bukan orang hiburan, tapi Unit Khas..dia datang jumpa kitaorg reveal story pasal royalti ringtone..ya Hujan selama ni belum pernah collect royalti ringtone langsung...Then apa cerita..? ha lagu Hujan no2 tertinggi dalam download..Bila Aku Sudah Tiada SAHAJA mencapai kutipan sebanyak RM 500,000.00. ya that's it..then Hujan tak pernah tau pasal tu dari orang yang menjaga content apa semua tu..statement tak pernah dapat, last-last dapat tahu dari Unit Khas..hmm..aku dapat tahu, 2 minggu lagi Hujan akan dapat collect cheque duit royalti tu, hopefully tak ada masalah internal Noh dengan pihak seterusnya nanti, dan harap Noh dapat hak dia sebetul dan seadilnya. Duit tu aku suggest dia beli kereta dengan rumah.Hehehe..dan seperti biasa Noh akan invest untuk kegunaan Hujan nanti..&& seterusnya aku tak mau amik tahu dengan lanjut..:) lagipun i have no exclusive contract, or apa-apa exclusive apa-apa lah dengan HUJAN.. aku dengan Hujan ni sebab persahabatan, dan muzik sahaja..jadi jangan ada pihak-pihak ingat aku ni ada apa-apa dengan Hujan secara exclusive..it's all about friendship. You should note that.

dah pukul 8.. aku agak excited untuk praktis malam ni sebab malam ni secara tak sedar, dah 4 lagu baru dah praktis..Maybe Ahad ni show kat Wisma Bentley dah boleh start main lagu-lagu baru..yeahh! Oh damn next week busy gila.. aku ada masalah bila masa depan aku nampak busy, skarang aku dah boleh rasa dia punya penat dahh..huh...mm malam ni aku harap Boboi ngn Eone ada mood nak sambung cat studio photography depa tu..dalam masa terdekat.. aku nak pindah barang-barang recording kat rumah ni pergi sana dah..tapi cam serabut lagi..nanti tak online la aku..ha aku nak pakai P1 ke Streamyx kat studio? oh ya aku tak bayaq bills lagii..aa bnyknya kerja tak siap lagi...hari ni aku kena pressure ngn sorang producer ni,dia bagi aku lagu untuk arrange, dengan satu lagi buat melodi..hmm call aku bnyk2 kali..aku tak angkat..aku minta maaf bro, aku busy sangat-sangat sekarang..sorry..

dah ,, aku taip dah caca marba..
aku nak kemaih bilik..tenangkan hati..

1 comment:

Azimul Afiqie said...

durian runtuh beb tibe2 orang gtaw leh dapat duet dari royalti ringtone.. klau banyak lagu yg org download lg kayo!