Monday, May 4, 2009

Selepas Hari Hujan.

Halo keyboard..eh pc? mana-mana lah..2,3 hari ni busy , tak dan nak blogging..duk bukak page ni pastu lena..lena..lena..rasa mcm ketegaq..nak rehat..duk kata nak rehat tak rehat betoi2 jugak..duk kata jaga makan ubat..pastu ubat hari ni tak makan lagi..haram betoi..ngoi gak aku ni..

ok hari ni aku kemas Studio! kawan-kawan datang tolong..thanks korangg..cee gila KL..ok, so aku cam happy tapi penat..studio aku dah cantik, esok nak cat studio photo..pastu studio recording dalam progress nak setel sikit-sikit lagi..aku ada try dengan contractor dari SoundFlex, cina..nama dia Ryan..dia cam femes gak ah buat studio2 ni..taktau budget dia camana..tadi dia mai tengok studio aku..terkejut dia..dia tak percaya Indonesian yang buat studio aku..dia kata lain method structure dengan dia..tapi dia kata bagus..yeahh.:) tapi dia taktau aku bayaq Indonesian tu buat mcm orang gila..abih duit aku wehh!! tapi cina ni,, aku tgh nak try dulu..kalau budget ok..aku pakai cina ni ja sambung renovation studio aku..yah..hopefully semua lancar..

Oh tadi introducer yang nak adjust aku dapatkan Mara Loan datang tgk studio..ada laa kami bincang2..sembang2..so far dokumen2 aku sikit lagi nak kena setelkan..then dia cakap kalau semua dah ok, dah submit, approve semua..Loan aku dapat tu mungkin dalam bulan August..:( yaa maybe ada hikmah untuk aku menanggung bayaq sewa buta2 selama 4 bulan lagi..hmmm..aku bersabar..aku harap hasilnya selepas tu membuak buak..tapi dengan nafas segar bukan nafas yang sesak.. Amin..Yarabbal'alamin..

Hujan - Baru sahaja selesai dengan acara berprestij yakni AIM16, Anugerah Industri Muzik..yang dimana tempat produk2 RIM dinominasi dan dinilai juri-juri AIM..hasilnya.. Hujan memperolehi The Best Rock Song ( bila aku sudah tiada ) dan The Best Rock Album.. :) aku record kat rumah jaa instrument semua..cool laa..:) aku terkejut..calon2 lain hebat belaka pada aku..aku tak expect Hujan dapat pun..aku just harap for Best New Artist je..tapi dapat kat M.U.H..yahh aku akui la..M.U.H mmg deservee itt..they work hard dah lama sangat..almost a decade..yaa..aku dapat feel sabar tu , sbb aku dengan Coco dah 10 tahun.. 3 hari rehearsal kat PWTC untuk performance..aku tak balik rumah..aku cam tak resolve lagi sakit..so aku nak rest dan rest..aku stay kat Seri Pacific Hotel..yeah..sangat selesa..:) aku happy dengan performance Hujan ngn M.U.H kat AIM..giler ahhh..entah bila dapat peluang macam tu lagi..sebak gila..cam sampai perasaan tu..cam sama-sama naik dalam scene..takdak hasad dengki..kawan baik..then main sama-sama.. Ya Allah..taktau nak cakap cmana feel tu..thanks AIM la sebab bagi peluang utk Hujan dan M.U.H... :) nanti aku upload video show tu..

- Aku terkejut masa dapat award..aku taktau nak cakap apa...sakit gila jantung aku...
tapi aku buat satu dewan gelak sebab aku ulang tagline Aizat; " GILER AAHH " ..hehe...
congrats Aizat..aku happy hang menang..aku tgk hang bangun rasa nak pi peluk hang..tapi hang cam star sangat..takpaa laa wehhh..dah laa tak bayaq KFC lagii..ully duk komplenn.hahahahha..
takpa aku halalkan..:p

- Yaa aku ada baca blog ni ..dia salah seorang juri AIM.. dia wish yang Hujan is the Best Album of the year..&& dia jgk ada comment pasal other judges yang blablabla..aku malaih nak kata apa..then paper hari ni..Kak Jen cakap "Sebenarnya album Hujan paling dekat menyaingi Lentera Timur (siti nurhaliza) untuk memenangi anugerah Album Terbaik.Markah diberikan juri terhadap dua album ini sangat dekat. Sehinggakan kalau tambah beberapa markah saja lagi peluang untuk Hujan menang juga ada.",, :) im so glad..

yaa,, Syukur Alhamdulillah..apapun, kita takleh tgk belakang..kalau ada benda tertinggai takpa laa..pi amik balik satt..tinggai2 nanti jenuh jgk..cam duk buat blog ni ..sebenaqnya kalau aku tertinggai aku jadi malaih nak ingat2 blk nak taipp..Manyaauuu...

;;;( aku masih sakit..
penat..cam letih gila..

Tadi Noh ajak pergi rumah dia,,tolong buat arrangement untuk lagu baru Nabila Huda.. " Kau Umpama . . . " ceewahh..tapi aku penat gila..cam the whole day ni makan, gerak, makan, gerak..BERGERAKKK! ( joe flizzow.. weh aku dah cam suka JF..dia buat aku suka hiphop laa )..:p
so ni aku tak keluaq mana-mana..penat..haa nak cakap apa lagi ni..:| mmm... ok ok ni lagi 2 kot..

COCO - sekarang Nine tengah bercuti kat Pulau Redang.. aku harap dia pulang dengan lagu-lagu yang bestt .. aku setakat ni cam takda effort nak buat lagu dahh..aku nak focus on music arrangement...actually aku tengah pending lagu untuk Ezlynn, Elyana, Coco jgk maybe, & tak sure laa..tak dapaat recall siapa yang lain..sorry..but aku lagi enjoy buat music arrangement..praktis yang baik untuk aku dari sudut recording, sound, idea, dan macam-macam lagi.. nak buat lagu tak boleh senang2 nak buat..kalau nak buat paling bagus biar lagu tu relate dengan orang..aku respek Noh..dia ada power tu..bagus la dia..Nine dengan Imran (drummer Coco)..pun ada benda tu..aah..aku rindu gila kat Coco..semua musicianship sangat bagus..hope the next project nii dapat relate dengan time sekarang..,, hakikatnya 1st album COCO ( kombinasi ) pada tahun 2003..adalah sound dan composition sekarang..sumpah..korang patut dengar.. && the 2nd album of COCO ( Mengintai Langit )..mcm dah jauh dari apa yang aku dengar sekarang..bukan nak cakap belagak atau rasa baguih kami ni mcm depan sangat..tapi its true dengan experience aku sendiri..yaa why Coco cam tak berapa orang nampak? tah la..aku taknak salahkan labels..semua ada hikmah la..aku masih senyum, even this band dah 10 tahun..lama kan.dan masih bersama beberapa original band members..yaa..ok im waiting for Nine.. kita ada kerja nak tonyoh2 nii..:)

Gosip - baru-baru ni ada beberapa reporter tanya pasal gosip cinta..HAHA wtf wtf..! welcome to Malaysia..aku kena gosip dengan Liyana Jasmay dan juga Stacy Angie..-_-' ... wtf..come onn..dah abis point ka? im only will share pasal karier dan sebagainya...
komen aku ;;
Stacy sekarang adalah the best performer so farr..suara bagus, showmanship bagus, humble..aku mmg suka dia pun..aku cam harap2 dapat kerja ngn dia utk upcoming album dia lagi nanti..InsyaAllah..
LJ pulak ,, dia seorang new comer dalam music industri ni,,then dia ni seorang yang tahu apa yang dia nak, mmg dia cam pelakon, pastu nak jadi penyanyi..but please respect la dia ada sbb kenapa semua..dia dah cam adik aku ha..Cee macam aku ada adik..:p tapi betoi la..ampa yang tak kenai dia..pi la kenai ngn dia..ampa taulaa macam mana..orang kita ni tgk macam ni macam tu nak main kata jaa kat orang..isk..mentaliti tak berubah lagi ka? aku tak sabar tunggu EP dia siap..sekarang tengah mixing lagi..Greg busy..give her chance laa baii..

OK that's all untuk pagi ni..
hmm hmmm...taktau ada apa yang tinggal lagi ke tak ni..
have a nice dayy kawan-kawan..bye..

1 comment:

Azimul Afiqie said...

lol hutang kfc.. kalo die bace post ni msti die bayar nti